Har du spørsmål?

+46 84 468 36 38

Man–fre kl. 9–18
Kostnader som for en vanlig telefonsamtale, avhengig av nettleverandøren.

eller

Skriv en e-post

eller

Be om et tilbud

Ofte stilte spørsmål

Security Incident July 2021

15.07.2021

Hva har skjedd?

Vi har blitt utsatt for et organisert dataangrep som har blitt gjennomført med kriminelle hensikter. Ukjente gjerningspersoner har klart å trenge gjennom de omfattende sikkerhetssystemene våre og slik fått tilgang til interne opplysninger. Vi har omgående iverksatt alle nødvendige tiltak for å beskytte all informasjon og undersøker nå hendelsen grundig i samarbeid med eksterne eksperter på datasikkerhet. Forretningsdriften er ikke rammet av hendelsen, og alle systemene fungerer som vanlig.

Hvilken informasjon er berørt?

Dette gjelder blant annet adresse- og kontraktsopplysninger for våre kunder, samarbeidspartnere, medarbeidere og eksterne tjenesteleverandører. Dessuten er betalingsinformasjon for en mindre del av kundemassen rammet, nærmere bestemt kunder som har betalt via bankoverføring til Spreadshirt, Spreadshop eller TeamShirts, eller som har mottatt refusjon. På dette punktet i undersøkelsene er det ingenting som tilsier at det har vært lagret kontoinformasjon for andre kunder på de hackede serverne.

Hvilke sikkerhetstiltak er iverksatt?

Datasikkerhet har høyeste prioritet hos oss, og vi tar denne hendelsen svært alvorlig. Firmaets IT-krisestab undersøker hendelsen grundig i samarbeid med eksterne eksperter på datasikkerhet. Vi kommer til å implementere ytterligere sikkerhetstiltak for å sikre at dette ikke kan skje igjen. Politiet er allerede involvert.

Hva kan du gjøre?

Hvis du har konto hos oss, vil vi innstendig anbefale deg å endre passordet ditt.

Tips til sterke passord

  • Velg et så langt passord som mulig
  • Bruk ingen personlige opplysninger som f.eks. fødselsdato
  • Bruk tall, symboler, store og små bokstaver
  • Bruk ulike passord på alle kontoene dine
  • Endre passordene dine regelmessig

Hvor finner jeg mer informasjon?

Vi oppdaterer denne siden regelmessig med mer informasjon. Besøk ganske enkelt denne siden igjen!

Jeg har ingen konto hos dere. Hvorfor kontakter dere meg?

Vi har dataene dine fordi du tidligere har bestilt noe fra oss eller en av våre partner-shops. For kunde- og ordreinformasjon foreligger en lovpålagt oppbevaringsplikt. Derfor kan også data fra tidligere bestillinger være omfattet, også når du har bestilt som gjest.

Jeg prøver å endre passordet mitt, men jeg får ikke logget inn

Mange kunder bestiller som gjest, uten å opprette en konto hos oss. Du kan bare logge inn om du har en konto. Anbefalingen vår om å endre passord gjelder bare for kunder som har konto hos oss. Du kan se om du har en konto når du på påloggingssiden vår klikker på «Glemt passordet». Hvis du oppgir e-postadressen din og vi sier at vi ikke finner den, så har du ingen konto med denne adressen hos oss.

Jeg har slettet kontoen min for lenge siden. Hvorfor har dere fortsatt dataene mine?

For kunde- og ordreinformasjon foreligger en lovpålagt oppbevaringsplikt, også når du sletter kontoen din. Enkelte av disse dataene kan være betruffet, og derfor tar vi kontakt.

Hvordan sletter jeg kontoen min?

Logg på Teamshirts. Klikk på «Min konto» og på «Kontaktinfo». Her finner du «Slett konto».

KONTAKT